Mezinárodní závod " Pogany
Cup " - Maďarsko
23.8.-24.8.2003 |
Ve dnech 23.8.-24.8.2003 se členové našeho klubu zúčastnili prvého ročníku mezinárodního závodu "Pogany Cup " 2003
v maďarské malebné vesničce Pogany. Jako na každé vzdálenější závody, tak i na tento jsme podstoupili cestu přes noc
a v pátek ráno jsme dorazili do místa závodů, kde bylo ještě zcela mrtvo a tak jsme pokračovali do městečka Harkány, kde
jsme měli zajištěn hotel. Tady nás čekalo prvé příjemné překvapení v podobě příjemného lázeňského městečka a termálních
lázní, i náš hotel byl vybaven 25 metrovým bazénem a tak jsme ho hned vyzkoušeli. Navečer jsme jeli k vodě okouknout
situaci a postavit stánek.
V sobotu závody zahájil pan starosta, poté se už rozjeli kategorie F1E a následně Eco. Závod, který probíhal v neuvěřitelné
pohodě řídil jako hlavní rozhodčí i vedoucí startoviště náš J. Šafár s týmem maďarských rozhodčích a jejich zvláštní
aparaturou na počítání kol.
![]() |
![]() |
![]() |
Jelikož se nejely kategorie Mono, Hydro bylo dostatek času, Eco se jelo na 4 jízdy a finále, Eco team 3 jízdy stejně jako F1E.
V F1E do 1kg po prvém dnu vedl K. Kukorelli před Vr. Švorčíkem a G. Laknerem, v stejné kategorii přes 1kg vedl Vr. Švorčík
před G. Laknerem a na třetím místě se s našlápnutým Ecem usadil J. Pelouch.
V kategoriích Eco jsme si každý vezli dva modely, jeden osvědčený a jeden nový, tak že v našem Eco týmu jsme ladili nové
modely a na to že vlastně byly poprvé na vodě to vypadalo slibně.
V kategorii Eco Standart Z.Fišer se kvalifikoval do nedělního finále se startovním číslem 4, v Eco Expert se s číslem 1.
kvalifikoval do finále junior J. Pelouch ( nejlepší výkon 39 kol/13s. ) s číslem 2. Vr. Švorčík (38kol/0s.) a s číslem 5. Z.Fišer.
V kategorii Eco Team jsme se výkonem 109 kol dostali na prvé místo před tým Maďarska a Anglie. Překvapením kategoríí Eco
určitě bylo, že do žádného finále se nekvalifikoval nikdo z dua Kukoreli.
![]() |
![]() |
![]() |
V našem táboře to vypadalo pracovně. J. Pelouch měl neustálé problémy s odlamujícím se kormidlem, Vr. Švorčík zajížděl
nový model Kukorelli a Z. Fišer zase nový model firmy Hopf a tak o práci nebyla nouze. Nové modely Kukorelli zkoušel i sám
výrobce, angličan Hart a někteří další závodníci.
![]() |
![]() |
![]() |
Rychlý model měl i nám dobře známý nestárnoucí K. Pešek z Rakouska. Asi nejvzdálenějším účastníkem byl S. Hart z Anglie.
Všude vládla až nezávodní atmosféra, vše bylo v pohodě a podle hl. rozhodčího po celou dobu nebyla jediná reklamace od
závodníků ohledně výsledků, ani nikdo nediskutoval koho předjel nebo nepředjel a že má mít o kolo víc. Zkrátka zcela
pohodové závody.
![]() |
![]() |
![]() |
Pořadatel měl se soutěží jistě plné ruce práce, atmosféra byla výborná a pohostinnost pořadatelů až neuvěřitelná. K obědu
se pro závodníky jako pozornost podával pravý maďarský guláš, který odborníci vařili přímo na startovišti a i otrlým vylézali
oči z důlků. Večer starosta uspořádal na radnici pro účastníky večeři a příjemné posezení.
![]() |
![]() |
![]() |
V neděli ráno rozvlněná hladina již neumožnila zlepšit výkony ze sobotních jízd v kategoriích F1 a tak zůstalo pořadí ze
soboty. Ve třetí jízdě náš tým ve složení Fišer, Švorčík, Pelouch výkonem 100 kol udržel prvenství v týmech. Čtvrté jízdy
Eco už pořadím pro finále moc nezamíchaly a tak ztrátu zaznamenal pouze V. Švorčík, který v novém modelu zadřel motor.
Po další versi ďábelského guláše se vše již soustředilo na finálové jízdy. V kategorii Eco Standart zvítězil Z. Fišer před
K. Peškem z Rakouska. Stejnou taktiku uplatnil "specialista na finále" Z. Fišer i v kategorii Eco Expert a suverénní bezchybnou
jízdou po nevýrazných výkonech v rozjížďkách vytřel soupeřům zrak. Opět se potvrdila skutečnost, že Zbyněk finále prostě
jezdit umí.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Prvý ročník "Pogany Cup" se účastníkům líbil a pořadatelé již plánují druhý ročník. S přihlédnutím k perfektnímu zázemí
v sousedním Harkány, svou večerní atmosférou trochu připomínající St. Zagoru s možností perfektního koupání, se i přes
vzdálenější polohu tato soutěž může v budoucnu stát stejně oblíbenou soutěží jako v Moersu, Schremsu či Praze.
V.S.