Mistrovství světa skupiny M 

 

15.7. - 22.7.2006

Thale

Větší část české výpravy vyrazila do dějiště MS v Thale po hromadném srazu v Praze okolo 2. hodiny ráno a naše kolona čítající 6 automobilů a jeden přívěs dorazila do místa konání v sobotu ráno. Po přejímce modelů, která probíhala s německou pečlivostí a některé požadavky nebyly v pravidlech vyloženě uvedeny, naše výprava po drobných "dovylepšeních" modelů prošla bez ztrát. Ten, kdo modelaří delší dobu ještě pamatuje, že přísnost přejímek skončila na MS ve Slovinsku, zde byla opět obnovena a určitý pořádek není na škodu. Jinak přejímka byla dobře organizovaná, jednotlivý vedoucí startovišť si dirigovali své kategorie. Už nevím z čí iniciativy našich závodníků část naší výpravy postavila stánky na místě, kde se později ukázalo, že tam pořadatelé nejsou schopni  přivést elektriku a tak jsme s I. Kneysem a j. Rezkem začali ještě odpoledne stěhovat část stánků na nové místo, názory byly různé, mně se dokonce zdálo výhodnější. Tak jak to v zahraničí bývá obvyklé, pořadatelé nepovolili stání automobilů přímo v areálu, ale po vyložení věcí vyžadovali auta odvést mimo areál. Toto vyvolalo u některých členů naši výpravy nespokojenost, která poznamenala celkové klima pobytu. Odpoledne proběhlo slavnostní zahájení před radnicí v Thale, za účasti hostů presidenta Navigy p. Hofbauera, presidenta Nauticusu p. Matysika a starosty města Thale.
      zahajeni.JPG (2673887 bytes)

                                                                                                                                                                                             foto J. Pelouch

V neděli jako první vstoupili do bojů o medaile rychlostní kategorie F1E a F1V. Z našich závodníků dosáhl platných časů v F1E jen Vr.Švorčík, druhý náš zástupce  Zb. Fišer platil daň nového modelu, neprošel váhou. V tomto kole v kategorii F1E do 1kg vytvořil čínský junior Wu nový juniorský světový rekord fantastickým časem 12,92 sec. a v kategorii F1E přes 1 kg vytvořil nový světový rekord G. Zibauer z Německa časem 11,14 sec. Toto svědčí o tom, že většina závodníků jela hned prvé kolo naplno, jinými slovy měli natrénováno.

Odpoledne již se naplno rozjely i skupinové závody kategorií Eco a FSRE. V kategorii Eco standard juniorů položil J. Mašek výkonem 45 kol/10,14 sec. nejlepší výkon všech rozjížděk. V Eco Standard seniorů nejlépe zajel 1. kolo B. Liesch před M. Dahmem oba 50 kol,

Zb.Fišer s 46 a J.Pubec a J. Sršeň s 45 koly položili dobrý počin 4,5 a 6. místem.

V Eco Expert junioři zajel J. Mašek 2. místo. V seniorech prvé kolo nejlépe zvládl J. Fink výkonem 40 kol/15,31 sec, druhý byl Vr. Švorčík s 38 koly a nejkratším časem. Další z našich J. Pubec s 37 koly držel finálovou 6. pozici.

Hodně jsme si slibovali od kategorie FSRE. V juniorech bylo sice dost přihlášených, ale registrací prošli pouze závodníci z ČR a Polska, chyběl 3. stát a to tuto kategorii znehodnotilo. V prvém kole najel nejvíce kol M. Rezek 51 kol, následován M. Ferjančičem se 48 koly. V prvém kole seniorů se na nás smůla přilepila doslova a do písmene. Nejlepšího výkonu z našich zástupců dosáhl M. Kneys 43 kol, ale i tento výsledek nedával jistotu platného výkonu pro postup do finále. Všichni ostatní naši dopadli bídně a další nejlepší výsledek dosáhl J. Petrle st. 31 koly. B. Liesch a čínský závodník Kai nepochopitelně odstartovali i přes zkoušku rušení na stejném kanále a na kolizi s neřiditelným modelem vypadl v 1 kole i Vr. Švorčík. 

V pondělí byly na programu  úvodní rozjížďky S7 a S14, dále Mono, Hydro a program dne uzavíraly rozjížďky Eco Team. Kategorie S7 a S14 jsou z mého pohledu na západ od našich hranic populární, přitáhly i řadu nových modelářů. Z jejich pravidel je však zřejmé, že to není vhodná kategorie na MS a to se potvrdilo. Na startu se sešli pouze 3 státy, Německo, Rakousko a Švýcarsko.

V kategorii Mono1 prvé kolo vyšlo nejlépe ze všech Zb. Fišerovi  23 kol / 9,77,  J. Rezek obsadil s 20 koly 13 místo, další zůstali na zadních místech. V Mono 2 J. Rezek najel 20 kol a to stačilo jen na střed startovního pole. V Hydro1 M.Kneys docílit s výkonem 19 kol / 8,54 sec. 3 místo. V Hydro2 nejlépe z našich vykročil J. Pelouch 21 kol a obsadil druhé místo, další naši v této jízdě vyhořeli. V Hydro3 po tomto kole se do vedení dostal J. Rezek na čas lepší než Zb. Fišer oba 22 kol a to byl výborný začátek.

V kategorii Eco Team jsme byli optimisty jak v juniorech, tak i seniorech. Mladíkům prvá jízda nevyšla dle představ, ale 4. místo po úvodní jízdě bylo nadějné. V seniorech dle očekávání se na 1. místě usadili Eco specialisté Melchert s Lieschem, naše týmy po 1. jízdě Fišer-Švorčík třetí, Kneys -Pubec čtvrtí, Pelouch-Sršňovi 7. místo.                                                   

Druhé kolo F1E se do 1kg Vr.Švorčík zlepšil na 13,39 sec, druhý náš zástupce  Zb. Fišer tentokrát nešťastně opět neprošel až na molo a zapsal další nulu. V tomto kole v kategorii F1E do 1kg posunul čínan Zhou nový světový rekord znovu fantastickým časem na 11,51 sec.  a v kategorii F1E přes 1 kg Vr. Švorčík se zlepšil na 13,32 sec. ale zůstal na 5 .místě.

Druhé kolo Eco Standard juniorů opět ovládl J. Mašek 44 kol a stal se jistým finalistou. Dobře zajel M. Ferjančič a 39 koly vykřesal naději na finále. V seniorech po druhém kole udržel J. Pubec naději na finále, Zb. Fišer se propadl z 2. místa do spodní části pořadí, J. Sršeň v součtu si pohoršil, Z. Sršeň zajel průměrný výkon a L. Linhart nedojel. V Eco Expert jel J. Mašek na jistotu a i zde si pojistil finále. V seniorech nejlépe z našich zajel Z. Fišer a J. Pubec a s 39 koly zvětšili naději na finále. M. Kneys a V, Švorčík s 38 koly uchovali ještě naději, pro ostatní naše závodníky už v konkurenci 47 modelů finále bylo minulostí. Vedení udržel J. Fink, nejlepší výkon kola zajel H. Melchert a favorit se začal prodírat dopředu.

Druhé kolo FSRE bylo trochu nervózní, většina potřebovala najet. V juniorech opět zajel nejlépe M. Rezek 53 kol, druhý M. Ferjančič 46 kol. Vzhledem k tomu, že v juniorech se finále nejelo, M. Rezek se již po této druhé jízdě stal prakticky vítězem této kategorie s výkonem po dvou kolech 104 kol/ 25,95 sec. nemohl být předstižen. V kategorii seniorů zvítězil opět H.Melchert 61 kol, o kolo méně Liesch a z našich nejlépe V. Švorčík s 55 koly a Z. Fišer s 48 koly. Ostatní naši měli opět problémy a s našimi ambicemi na velkou účast ve finále to začalo vypadat špatně.                                                  

Středa byla rušnější nejenom zásluhou 2 kola Mono a Hydro, ale i atmosférou v naší výpravě, protože večer bylo na programu zasedání sekce s návrhy na změnu pravidel a volba nového vedoucího na další dva roky. Tak se celý den diskutovalo, remcalo a nakonec opět hlasovalo. V hlasování zvítězil nakonec cca 68% dle mého názoru přece jen rozum, což se později na večerním zasedání sekce jednoznačně potvrdilo.

V Monu1opět nejlépe zajel C. Karsten s dalšími 23 koly, z našich pak nejlépe Zb. Fišer 22 kol a naděje na finále se zvětšila. O dvě kola se zlepšil J. Petrle ale 20 kol asi nebude stejně v součtu stačit. J. Rezek neodstartoval a Linhartům se nedařilo, jak si představovali. V Monu2 j. Rezek s 20 koly zůstal ve středu startovního pole. V Hydru1 byla 2. jízda pohromou, nikdo nic nezajel a navíc M. Kneys měl model značně pochroumaný. V Hydro2 měl opět velmi dobrou jízdu J. Pelouch, ale model se neočekávaně v 17-tém zastavil a Jirka jen přihlížel a přál si co nejrychlejší konec. J. Dvořák zachoval s 19 koly naději na finále, L. Linhart s 15 koly už naději měl pouze teoretickou. Nejhůře dopadl J. Petrle, kterému doslova vyhořel regulátor a a se součtem výkonů obou jízd 2 kola, byl zjevně zklamán. V Hydru3 nejlépe zajel Zb. Fišer 24 kol a toto byl nejlepší výkon v kategorii Hydro na MS a samozřejmě si zajistil vedení v soutěži, J. Rezek s 21 koly naopak pojistil jisté účast ve finále a průběžné 2. místo. V. Švorčík opět nedojel a vzdal naději na obhajobu titulu MS z Varšavy.

Během závodů kategorie Hydro1 model J. Peloucha z neznámých příčin u bóje havaroval, po vytažení měl známky poškození náhonu a šroubu. Jelikož mínění naší výpravy bylo, že u bóje něco je, co modely zachytává, podali jsme protest. Po skončení kategorie Hydro

se protest okamžitě řešil, hlavní rozhodčí p. Schaft, ved,. sekce p. Dahm a Vr. Švorčík jako vedoucí družstva se vydali bóji zkontrolovat. Bóje byla dobře, pevně umístěna a tak jsme změřili ještě vzdálenost kotvícího lanka od hladiny, které bylo 34 cm pod hladinou. Po návratu hlavní rozhodčí se zeptal postiženého, jestli je se zjištěním spokojen a souhlasí se stornováním protestu a vrácením poplatku. J. Pelouch souhlasil a hlavní rozhodčí s pořadatelem se zachovali, jak ani nemuseli.

Program dne pokračoval závodem Eco tým juniorů, naši junioři ve složení Ferjančič, Hosnedl, Mašek si polepšili a s 95 koly si zajistili účast ve finále. V seniorské kategorii se v tomto kole celkově najelo méně a tak bylo jisté, že o postupu do finále tato jízda rozhodovat nebude. Oba naše týmy s medailovými ambicemi si udrželi 3. a 4. místo.

Večer se konalo tradiční zasedání sekce M s volbou nového předsedy na další dva roky. Protože plánovaný vedoucí naší výpravy ing. Kneys se dostal svou funkcí vedoucího startoviště do konfliktu zájmu a němečtí pořadatelé to odhalili hned prvý den, byl  pověřen převzít funkci vedoucího týmu V. Švorčík a na zasedání z naší výpravy šel ještě M. Kneys. Zasedání zahájil president Navigy p. Hofbauer, poděkoval dosavadnímu vedoucímu sekce p. Dahmovi za jeho práci a požádal jednotlivé státy, aby navrhovali kandidáty na nového vedoucího sekce. Dle předpokladů byl navržen pouze M. Dahm a jednohlasně zvolen na další období. Zasedání sekce řešilo různé návrhy na změnu pravidel, většinou ale zůstalo vše při starém s odkazem na dořešení v technické komisi, s vyjímkou návrhu od I. Kneyse o podjetí bóje při závodech Eco. Až po odsouhlasení, si většina uvědomila, že tento návrh není jednoznačný a bude se jím zabývat rovněž komise. Podrobné informace o průběhu tohoto zasedání bude určitě zvláštní téma.

 Ve čtvrtek těm, kteří ještě měli naději na přední umístění, začalo jít opravdu již o všechno. V kategorii F1E do 1 kg jel V. Švorčík asi svou nejrychlejší jízdu v životě, ale poslední bóji podjel a další pokusy byly neplatné a tak s časem 13,39 obsadil 6. místo. Naopak Zb. Fišer ve třetím startu prošel až na molo a zapsal platný výkon 14,47 sec a to byl posun na 10. místo. V F1E přes 1kg se Vr. Švorčík již nezlepšil a čas 13,32 stačil jen na 6 místo. Celkově se dá říci, že výkony v F1E jdou každý rok dopředu, kdo by si pomyslel, že čas 14,4 sec. v F1E do 1kg bude stačit jen na 10 místo ! Tak jako i v některých dalších kategoriích se projevilo, že se tzv. "rychlíky" u nás běžně nejezdí a chybí srovnání a motivace. Další kolo FSRE juniorů již nic nového nepřineslo, kategorii vyhrál M. Rezek před M. Ferjančičem a K. Wozniakem z Polska. U seniorů se  rozhodovalo o účasti ve finále. Nejlépe zajel H. Melchert 63 kol/ 5,46 sec. a s velkým náskokem postoupil do finále. Z našich nejvíc najel Zb. Fišer 57 kol, Vr. Švorčík 56 kol, M. Kneys 55 kol, Zd. Sršňová 51 kol a J. Petrle 6 kol. Do finále postoupili Vr. Švorčík jako čtvrtý a Zb. Fišer jako osmý, další již na finále nedosáhli. Nejsmutnější byl asi M. Kneys, jeho model měl určitě na daleko lepší umístění.

V třetí jízdě Eco Standard junioři J. Mašek měl již postup jistý a oba naši junioři Ferjančič i Hosnedel najeli 37 kol, ale to nestačilo, oba zůstali těsně před branou do finále, M. Ferjančič pouze horším časem skončil sedmý, Hosnedel osmý. V seniorské kategorii 3. kolo vyhrál J. Pubec 45 kol/3,11 sec. druhý Zb. Fišer o 2 sec. horší a oba postoupili do finále, Fišer jako čtvrtý a Pubec pátý. Další z našich J. Sršeň obsadil 8. místo, Z. Sršeň 13. místo a L. Linhart 22. místo.

Po třetí jízdě kategorie Eco Expert junioři postoupil z našich M. Mašek do finále z 1. místa,  bohužel tak jako ve standardu i zde M. Ferjančič opět skončit před branami finále na 7 místě, P. Hosnedel byl dvanáctý.

V seniorech 3 kolo vyhrál H. Melcher vynikajícím výkonem 44 kol/5.79 sec. před Zengen z Číny 40 kol a Zb. Fišerem 39 kol s nejkratším časem a J. Pubcem, který ale byl ale ve své rozjížďce ve velké výhodě, protože poslední dvě minuty jezdil již sám. Do finále postoupili 3 němci a 3 češi, jako čtvrtý Pubec, pátý Fišer a šestý Švorčík. Z dalších našich závodníků skončil M.Kneys na 11.místě, J.Pelouch na 12.místě a J. Sršeň na 46 místě.                                                   

V pátek byly na programu poslední rozjížďky Mono, Hydro a Eco team. V kategorii Mono1dosáhl ve 3 kole nejlepšího výsledku D. Sascha z Německa 23 kol/12,76, nejlepší z našich byl J. Petrle ml. také 23 kol , Z. Fišer 22 kol a ostatní skončili pod hranicí 20 kol. Do finále se nakonec kvalifikoval pouze jako třetí Zb. Fišer. Nejblíže k postupu měl J.Petrle ml. na 9 místě, L.Linhart skončil na 19. místě, J Rezek na 20. místě, J.Pelouch 23. místo a J. Linhart 25. místo. V kategorii Mono2 zajel J.Rezek svůj nejlepší výkon na MS 22 kol, ale stačilo to celkově jen na 10. místo. V Hydro1 M.Kneys zajel třetí jízdou rovněž svůj nejlepší výkon 21 kol a jako třetí postoupil do finále.V kategorii Hydro2 J. Pelouch i J.Dvořák najeli shodně 20 kol a oba postoupili do finále. V Hydro3 Zb. Fišer i J.Rezek ke třetí jízdě z taktických důvodů nanastoupili, další náš závodník V. Švorčík opět nedojel a skončíl na 7 místě.

V poslední rozjížďce Eco Team naši junioři ve složení Ferjančič, Hosnedl, Mašek najeli 97 kol a to na medailové umístění nestačilo. Skončili čtvrtí, za vítězným týmem z Ruska a dvěma týmy z Německa. Eco Team seniorů 3. jízdu opět vyhrála dvojice Melchert-Liesch

117 kol, před dalším týmem z Německa a dvojicí Fišer-Švorčík 112 kol. Další náš tým Kneys-Pubec na čtvrtém místě 111 kol a Pelouch-Sršeň-Sršňová deváté místo se 100 koly a celkově 7.místo. V sobotním finále tak budeme mít zastoupení dvou týmů.

Celkově sedmnáckrát budou startovat náši zástupce v zítřejších  finálových jízdách. Snad rekordmanem celého mistrovství se stal Zb. Fišer, který zítra pojede v šesti finálových jízdách!! Narychlo byl povolán z Prahy i osvědčený servisman Zdeněk Fišer a u Fišerů se pracovalo dlouho do noci.

Je sobota 11.00 a start prvého finále Eco Standard juniorů nám zajistilo hned prvé zlato. M.Mašek výkonem 45 kol si vyjel prvý titul mistra světa před M.Schrenem z Německa a Romanovem z Ruska. Ve stejné kategorii seniorů zvítězil podle očekávání B.Liesch 50 kol, před M.Dahmem 49 kol oba z Německa, bronz získal Zb. Fišer 49 kol a čtvrtý skončil J.Pubec 48 kol. Finálová klání pokračovala kategorií Eco Expert junioři, kde opět M. Mašek stejným způsobem jako v předchozím finále o jedno kolo získal svůj další titul mistra světa. M. Mašek dosáhl skvělého úspěchu a nikdo by neočekával, že to budou jediné a poslední tituly mistra světa pro Českou republiku. Ve finále Eco Expert seniorů jsme měli 3 zástupce a to svědčí o tom, že v této kategorii s nejvyšším počtem startujících stále patříme k absolutní špičce. Překvapení se ale nekonalo a tak zvítězil favorizovaný H. Melchert z Německa 40 kol, druhý Fišer 39 kol, třetí Pubec 38 kol a pátý Švorčík 37 kol. Ve finále Eco tým jsme měli dva týmy a doufali jsme, že alespoň jeden dosáhne na medailové umístění. Závod byl velmi dramatický již od samého začátku, kde již poněkolikáté,  vždy při účastí čínských závodníků, při zkoušce rušení opět nastal problém. Jeden z německých týmů musel měnit krystaly a vedoucí startoviště p. Breklinghaus ( jinak velice akorátní a důsledný) připustil i manipulaci na modelu (což u Eco tým není zakázáno) ale na hranici tolerance natahoval čas startu. Až na důrazné upozornění z naší strany byl závod konečně odstartován.a celá záležitost před startem nebyla zrovna z kategorie dobrých mravů. Pořadí během jízdy se na medailových místech několikrát měnilo a byla to opravdu napínavá podívaná celých 18 minut. Nakonec titul mistra světa stejně jako ve všech Eco kategoriích zůstal v Německu a tým Melchert-Liesch tím dovršil svůj úspěch v Eco kategoriích na MS. Čekali na toto několik let a vzhledem k tomu, co přípravě věnovali jim to každý (alespoň doufám) i přál. Druhé místo získal tým Fišer-Švorčík s minimálním časovým náskokem před dalším našim týmem Kneys-Pubec. V kategoriích Eco naši závodníci opravdu odvedli maximum, konkurence je veliká a svět dostal zprávu, že s českými závodníky musí i nadále počítat.

Dalším finále byl závod FSRE, kde jsme před mistrovstvím žili ve velkém očekávání, protože tento závod trvá 15 minut a stát se může cokoliv. Po rozjížďkách náš optimizmus trochu vyprchal, ale alespoň v jednu medaili se věřilo. Když hned po startu za prvou bójí odpadl po kolizi V.Švorčík a po druhé výměně rovněž Zb. Fišer, byl závěr této finálové jízdy nejenom bez našich šancí, ale i bez naší účasti. Všechny tři medailová místa obsadili závodníci z Německa, vyhrál H.Melchert 61 kol, před B. Lieschem 60 kol, třetí byl Luplow s 54 koly.

Ve finále Mono1 jediný náš zástupce Zb. Fišer nepotvrdil výkony z rozjížděk a skončil na 5 místě. Všechny 3 medaile získali domácí závodníci v pořadí Carsten, Dahm, Dietrich. Mono2 bylo již bez naší účasti a opět se vedlo nejlépe domácím, kteří obsadili prvé dvě místa v pořadí Petzold, Kloos a třetí byl  Moy z Francie. Ve finále Mono3 získal titul mistra světa náš dobrý známý K. Hopf, před J.Finkem a Dietrichem. Ve finále Hydro1 jsme byli všichni zvědaví, zda se na M. Kneyse konečně usměje štěstí, ale bylo to naopak, po vypadnutí skončil na 5. místě. Ve finále Hydro2 byla úmrtnost ještě větší, a tak za vítězným Winklerem 21 kol a druhým Schumanen 20 kol obsadil J. Pelouch, který závod nedokončil 3 místo. s 15 koly a J. Dvořák čtvrtý s 10 koly. Kategorie Hydro3 ptří k těm divácky nejatraktivnějším, modely disponující velkým výkonem, dosahují velkých rychlostí, úmrtnost je ale značná. 
Toto se potvrdilo i tentokrát, když model K.Hopfa po startu doslova proletěl startem a vzal sebou i smyčku počítacího zařízení. Opakovaný start již proběhl bez problémů a bylo se na co dívat. Oba naši zástupci jezdili od začátku mezi prvními, prvý ale odpadl Z. Fišer na banální závadu, ztratil anténu. J. Rezek měl kontakt s druhým modelem, který mu poškodil šroub a model ztratil rychlost. Nakonec se mu podařilo dojet závod do konce na 4. místě výkonem 16 kol. I tuto kategorii vyhráli domácí v pořadí Winkler, Mang, Schippkoweit.

V kategoriích Mono a Hydro jsme narozdíl od kategorií Eco příliš štěstí ve finálových jízdách neměli. Trochu to připomínalo náš domácí seriál, kde kategorie Mono a Hydro oproti minulým rokům buď stagnují, nebo zaznamenaly dokonce pokles.

Modelářský areál místního klubu v Thale se začal pomalu vyprazdňovat a všichni kteří zůstali (někteří odjížděli již během dne)  se začali přesunovat na vyhlášení výsledků a závěrečný ceremoniál.  Závěrečný ceremoniál se ale pořadatelům moc nepovedl. Tělocvična, kde zakončení probíhalo nebyla zřejmě nejlepší volba. Atmosféra vyhlášení působila spíše jako oblastní sportovní soutěž, než mistrovství světa. K tomu se přidaly ještě některé technické problémy s vybavením, které nebylo pro daný účel konstruováno a nevydrželo (zdvihání vlajek při hymně) a 20 minut se čekalo na náhradní řešení. Co však bylo největším překvapením,  nebyly pro vítěze k medailím od Navigy  poprvé v historii MS poháry od pořadatelů. S vyjímkou závěrečného ceremoniálu bylo mistrovství dobře připraveno, vše důležité fungovalo, časový plán se dařilo rozhodčím dodržovat po celou dobu mistrovství a i zahraniční tisk pochvalně mručel.

 

Postřehy pod čarou:

Největší dojem mistrovství na mně udělal ruský závodník A. Kostyuk, který neúnavně dolaďoval při každém možném tréninku svůj model Eco (bez dopravního prostředku vše nosil denně v batohu), lepšil se jízdu od jízdy a jak se zdá podle posledních jízd které jsme měli možnost vidět, je to prvý modelář, který asi konečně odhalit tajemství modelů německých kouzelníků Melcherta a Liesche.

 

Na úspěchu mistrovství se podíleli velkou měrou i rozhodčí. Každý rozhodčí měl svůj osobitý styl a jiné priority.  Zcela profesionálním dojmem působil M. Wyrzykowski na F1E i když to měl lehčí než jeho kolegové na skupinových kategoriích, svou úlohu na startovišti Mono a FSRE zvládl dobře náš I. Kneys, kterého známe z domácích soutěží. Určitý problém byl, zvyknout si na styl vedoucího startoviště Eco p. Brecklinghause, který víc než dění na vodě se soustředil na předstartovní fázi a kontrolu, rozhodoval však korektně. Nejistým dojmem s více překlepy působil pouze vedoucí startoviště Hydro. Velmi dobře se úkolu vedoucího startoviště F3  zhostil již po několikáté na MS  A. Czarczynski.

 

Mistrovství dalo odpověď na to, zda komerčně prodávané modely Eco budou dále schopny konkurovat špičkovým modelům vlastní konstrukce. S vyjímkou již několikrát zmiňovaných modelů mistrů světa v obou Eco kategoriích ( ty jsou zatím bezkonkurenční již 4 roky) je odpověď při pohledu na modely finalistů obou Eco kategorií jasně Ano.

 

O další MS za dva roky se oficielně nikdo nepřihlásil, mluví se však o předběžném zájmu Francie a případně Polska.

 

V.Š.

RC Modell Praha

 

 

                       Výsledky                                                                    Fotogalerie