Diskuse okolo pravidel skupiny M

 

  

 

Blíží se nám mistrovství světa a jako tradičně se na zasedání sekce M bude volit nejen nový šéf skupiny M na další roky, ale bude se zřejmě i diskutovat o různých návrzích změny stávajících pravidel.. V NAVIZE je v každé sekci určitý počet států, každý má nějaký svůj zájem a k tomu má dané priority. Funguje také značný lobismus a každý návrh který má mít šanci na prosazení se musí dobře připravit, získat pro něj podporu i u ostatních států, jen tak má naději na úspěch. Návrh, který je oficielně poslán vedoucímu sekce před začátkem MS se musí na zasedání sekce projednat.

 

Dovolím si z pozice zástupce vedoucího sekce skupiny M v NAVIZE rovněž pár komentárů i když vím, že názory i v našem startovním poli se různí, není už myslitelné,  aby byly shodné celosvětově. Každá skupina bude hájit koncept, který ji nejvíce vyhovuje. Tak například německý návrh bude určitě obsahovat zrušení finále. Je to logické,  finále není o papírových výsledcích z rozjížděk, ale o "taktice a silných nervech" a tak i papírově slabší mohou vyhrát. Nám se naopak finále na MS většinou vyplatilo. Asi by bylo z hlediska representace nutné ho na MS zachovat, ale vlastně proč, když ho ani doma nejezdíme. V systému, který doma hlásáme, ať jedou ti nejlepší vícekrát spolu ( tzn. finále např. dvakrát) dle mého názoru mezinárodně hodně proděláme.

Když se podíváme po účastnících MS kteří jedou do Thale, všichni volají po nějakých změnách. Pomalu se to dělí na skupinky, kde každý chce zastávat svůj zájem. Špičkoví závodníci, lépe řečeno majitelé lodí s nízkým odporem většinou volají po razantním prodloužení času, startovní pole se díky novým baterkám vyrovnalo a dnes to "jede skoro každému", tak aby se zase vrátila jejich jasná převaha oproti "zbytku světa". Další jsou s délkou jízd spokojeni, a libují si, že jim to taky konečně pěkně jede. Vyhovět všem, bude těžké.

Důvody ke změnám v délce jízdy jsou hlavně v tom, že panuje názor, modely jsou moc rychlé a někteří závodníci je již nezvládají. Toto je pravda, ale lidský faktor hraje v tomto případě určitě stejnou roli a závodění některých "tzv. přes mrtvoly" (viníci kolizí se totiž neustále opakují) žádné pravidla nevyřeší a budou se opakovat, i když modely budou pomalejší.

Vr. Švorčík 

 Diskuse je k tomu, aby se diskutovalo

(a tak pošlete i Vaše připomínky na adresy svorcik@rcmodell a jrezek@rcmodell )

(aktualizace 05.07.2006)

   NÁVRHY, ANKETY.                                               KOMENTÁŘE, PŘIPOMÍNKY.