O víkendové seriálové soutěži v Plzni(24.-25.06.06) proběhla anketa závodníků, za účelem průzkumu názorů závodníků,  jezdících v jednotlivých kategoriích na případný návrh změn pravidel Naviga. Zde přinášíme anketu kterou vytvořil a zpracoval ing. Ivan Kneys a její výsledky v plné šíři.

  Anketa k návrhu změny pravidel

 (autor ing. Ivan Kneys - ved. sekce M)

 

Na MS Naviga 2006 v Thale budou projednávány a schvalovány návrhy na doplnění a změnu pravidel skupiny M. Vzhledem k tomu že mezi aktivními modeláři skupiny M jsou na případné úpravy a změny pravidel různé názory, předkládám po konzultaci problematiky se zástupcem vedoucího sekce M Ing. Vratislavem Švorčíkem a členem technické komise Navigy Ing. Ivanem Škábou k vyjádření návrhy změn, jejichž projednávání bude aktuální v Thale a má mezinárodní podporu

 

 

V následujících tabulkách jsou uvedeni u každého modeláře třídy, které v současné době aktivně jezdí, případně ve kterých je přihlášen na MS. Žádám o vyjádření stanoviska ANO / NE k otázkám 1 a 2 u každé třídy a podepsání.

 

 

Třída

 

Návrh změny

 

 

 

 

 

 

F1E<1kg

1

Sloučit obě do třídy do jedné bez hmotnostního rozdělení a omezeníF1E

 

 

F1E>1kg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MONO 2

1

Sloučit obě do třídy do jedné MONO 2, jako zdroj použít 14 článků 16,8 V

 

 

MONO 3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HYDRO 2

1

Sloučit obě do třídy do jedné HYDRO 2, jako zdroj použít 14 článků 16,8 V

 

 

HYDRO 3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ECO

2

Prodloužit dobu jízdy o 1 minutu

 

 

 

 

MONO

2

Prodloužit dobu jízdy o 1 minutu

 

 

 

 

HYDRO

2

Prodloužit dobu jízdy o 1 minutu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další návrhy na snížení počtu článků nejsou pro ČR aktuální

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modelář

 

Licence

Klub

Třída

Repre

1

2

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Černický Ondřej

J

CZ 182-15

Praha 4

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ferjančič Michal

J

CZ 145-16

Ledenice

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hosnedl Petr

J

CZ 145-26

Ledenice

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mašek Jiří

J

CZ 039-06

Plzeň

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezek Matyáš

J

CZ 182-23

Praha 4

Mono 1

 

 

NE

 

 

 

 

 

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sadílek Miroslav ml

J

CZ 182-26

Praha 4

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tlamicha Jan

J

CZ 018-12

Dvůr Králové

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tlamicha Michal

J

CZ 018-17

Dvůr Králové

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dvořák Josef

S

CZ 182-17

Praha 4

Hydro 2

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

Hydro 3

 

ANO

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fišer Zbyněk

S

CZ 182-03

Praha 4

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Mono 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 3

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

F1E <1kg

MS

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gregor Tomáš

S

CZ 348-06

Třešť

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kneys Michal

S

CZ 039-17

Plzeň

ECOexp

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

Hydro 1

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koutník Jan

S

CZ 039-03

Plzeň

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linhart Jiří

S

CZ 148-02

Náchod

Mono 1

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

Mono 2

MS

ANO

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linhart Lukáš

S

CZ 148-07

Náchod

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

Mono 1

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

Hydro 2

MS

ANO

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martínek Josef

S

CZ 148-15

Náchod

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mašek Stanislav

S

CZ 039-01

Plzeň

ECOexp

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pelouch Jiří

S

CZ 145-14

Ledenice

ECOexp

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Mono 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 2

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petrle Jiří ml.

S

CZ 182-30

Praha 4

Mono 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 2

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petrle Jiří st.

S

CZ 182-11

Praha 4

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pubec Jan

S

CZ 039-19

Plzeň

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezek Jaroslav

S

CZ 182-22

Praha 4

Mono 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Mono 2

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

Hydro 1

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 3

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sadílek Miroslav

S

CZ 182-21

Praha 4

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sršeň Jan

S

CZ 148-22

Náchod

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

MS

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sršeň Zdeněk

S

CZ 148-24

Náchod

ECOst.

MS

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sršňová Zdeňka

S

CZ 148-21

Náchod

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Škába Ivan

S

CZ 039-04

Plzeň

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Škába Pavel

S

CZ 039-24

Plzeň

Hydro 2

 

ANO

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Štauber Jindřich

S

CZ 110-00

Individ.člen

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

Hydro 1

 

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šteffel Václav

S

CZ 039-16

Plzeň

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Štěrba Radek

S

CZ 039-10

Plzeň

ECOst.

 

 

NE

 

 

 

 

 

ECOexp

 

 

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Švorčík Vratislav

S

CZ 182-01

Praha 4

ECOexp

MS

 

NE

 

 

 

 

 

Hydro 3

MS

ANO

NE

 

 

 

 

 

FSR E21

MS

 

NE

 

 

 

 

 

F1E<1kg

MS

ANO

 

 

 

 

 

 

F1E>1kg

MS

ANO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Souhrnné stanovisko junioři + senioři

 

 

ANO 1

ANO 2

Počet

 

 

 

 

ECOst.

 

0

0

18

 

 

 

 

ECOexp

 

0

11

18

 

 

 

 

Mono 1

 

0

2

7

 

 

 

 

Mono 2

 

2

1

2

 

 

 

 

Hydro 1

 

0

2

5

 

 

 

 

Hydro 2

 

5

2

5

 

 

 

 

Hydro 3

 

4

0

4

 

 

 

 

FSR E21

 

0

0

6

 

 

 

 

F1E<1kg

 

1

 

1

 

 

 

 

F1E>1kg

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANO

NE

Počet

% ANO

Sloučení tříd:

 

Hydro 2 a Hydro 3

 

9

0

9

100,00%

 

 

F1E<1kg a F1E>11kg

 

2

0

2

100,00%

Prodloužení času jízdy:

ECO st.

 

 

0

18

18

0,00%

 

 

ECO exp.

 

 

11

7

18

61,11%

 

 

Mono

 

 

3

6

9

33,33%

 

 

Hydro

 

 

4

10

14

28,57%

 

 

FSR E21

 

 

0

6

6

0,00%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Junioři

 

 

 

 

 

ANO 1

ANO 2

Počet

 

 

 

 

ECOst.

 

0

0

7

 

 

 

 

ECOexp

 

0

1

3

 

 

 

 

Mono 1

 

0

0

1

 

 

 

 

FSR E21

 

0

0

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANO

NE

Počet

% ANO

Prodloužení času jízdy:

ECO st.

 

ECO st.

0

0

7

0,00%

 

 

ECO exp.

 

ECO exp.

1

2

3

33,33%

 

 

Mono 1

 

Mono 1

0

0

1

0,00%

 

 

FSR E21

 

FSR E21

0

0

1

0,00%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Senioři

 

 

 

 

 

ANO 1

ANO 2

Počet

 

 

 

 

ECOst.

 

0

0

11

 

 

 

 

ECOexp

 

0

10

15

 

 

 

 

Mono 1

 

0

2

6

 

 

 

 

Mono 2

 

2

1

2

 

 

 

 

Hydro 1

 

0

2

5

 

 

 

 

Hydro 2

 

5

2

5

 

 

 

 

Hydro 3

 

4

0

4

 

 

 

 

FSR E21

 

0

0

5

 

 

 

 

F1E<1kg

 

1

 

1

 

 

 

 

F1E>1kg

 

1

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANO

NE

Počet

% ANO

Sloučení tříd:

 

Hydro 2 a Hydro 3

 

9

0

9

100,00%

 

 

F1E<1kg a F1E>11kg

 

2

0

2

100,00%

Prodloužení času jízdy:

ECO st.

 

 

0

18

11

0,00%

 

 

ECO exp.

 

 

10

5

15

66,67%

 

 

Mono

 

 

3

5

8

37,50%

 

 

Hydro

 

 

4

10

14

28,57%

 

 

FSR E21

 

 

0

5

5

0,00%

 

 

 

 

Návrh změn - Michal Kneys
 

 ECO Standard
 
 prodloužení doby na 10 minut, umožnění jakéhokoliv typu stejnosměrného motoru, ponechání stejného

 počtu článků, minimální startovní hmotnost 1,25 kg, odůvodnění:
 baterie při současných odběrech pracují v neefektivním prostoru z důvodu vysokých proudů, což má za

 následek jejich přetěžování a výrazný pokles životnosti již po několika závodech
 motory v době, kdy se v ECO kategorii mohly používat "stejnosměrné motory robusnější konstrukce"

 vydržely nesrovnatelně více než-li současné motory velikosti SPEED 500, 600, nebylo nutné po každém

 závodě přetáčet kotvu, měnit uhlíky atd.
 
 ECO Expert
 
 prodloužení doby na 10 minut, ponechání stejného počtu článků, minimální startovní hmotnost 1,25 kg
 odůvodnění:
 baterie při současných odběrech pracují v neefektivním prostoru z důvodu vysokých proudů, což má za

 následek jejich přetěžování a výrazný pokles životnosti již po několika závodech, v současné době je

 z baterií odebírán trvalý proud větší než 40 Ampér, v případě prodloužení času na 10 min by proud klesl

 na úroveň 25 Ampér ( což je stejná hodnota jako byla v době baterií o kapacitě 2000 mAh a době jízdy

 5 min.
 regulace - nutné pořizovat dražší regulátory na větší proud nikoliv však při prodloužení času
 rychlost modelů - současné modely disponjí rychlostí, kdy modely ujedou vzdálenost 12 metrů za

 sekundu, což je rychlost kdy naprostá většina současných závodníků není schopna na trojúhelníkové

 trati zareagovat včas v případě jakékoliv neobvyklé situace, což v drtivé většině vede  k havárii

 a  k neopravitelné škodě na modelu.
 Doba jízdy - 10 minut je optimální doba co se týče "sportovního"  vyžití závodníků, v průběhu závodního

 víkendu se závodníkovi vyplatí přijet na závody kvůli 40 minutám versus současným 24 ( v tom nejlepším

 případě, pokud ovšem není Knock Outován ) vztaženo na 1 kategorii
 
 Hydro & Mono
 
 současné 3 třídy redukovat do dvou 7 článků a 12, popř. 14 ( záleží na další diskusi)
 prodloužení doby o min. 2 či 3 minuty
 
 FSR E21
 
 Prodloužit dobu jízdy z důvodu prodloužení životnosti zařízení ( jízda na velké trati při současných

 rychlostech není tak kritická jako u malé trati) na 3X7 minut
 
 
 Dovětek
 
 redukce počtu článků má vliv pouze na zpomalení modelu nikoliv však na životnost zařízení ( vysoké

 odběry z baterií) a s tím spojených opakovaných investic, což dle mého názoru bude hrát významnou

 roli na odliv stávajících závodníků a již absolutní nechuť vstupu závodníků nových. Jakákoliv argumentace

 že za současné situace modely konečně dojíždějí do konce stejně jako že rychlost je úchvatná mě

 přijdou jako ryze účelová.
 Ostré hrany modelů (některé modely v dělící rovině) by z bezpečnostního hlediska měly být zaobleny na

 rádius min 2 mm, popř. opatřeny lemovací pásku..........

 

 

 

Návrh belgického svazu: 

 

1. Mono a Hydro prodloužit dobu jízdy o 1 minutu

2. Mono 2 a Mono 3 nahradit jednou kategorií 14 článků

3. Hydro 2 a Hydro 3  nahradit jednou kategorií 14 článků

4. zavést jako oficielní kategorii Mini Hydro a Mini Mono dle německých národních 

pravidel

5. vše ostatní zachovat, jak je.

 

 

Návrh změn - Stephe Hard - (Anglie)  

Kategorie ECO 

1. změna počtu článků v Eco Standard & Eco Expert na 6 článků
2. zavést Eco Start jako NAVIGA kategorii
3. zavést Mini Eco jako NAVIGA kategorii
4. oddělit E kategorie od  V kategorií
5. zavést separátní mistrovství pro "oválové kategorie" 
(zkrátit tím mistrovství pro Eco Standard, Eco Expert, Eco Expert Team, Eco Start, F1E a F3E) Toto by byla možnost uspořádat mistrovství i pro státy s menší základnou jako  Belgie, Holandsko, Anglie atd.

 Kategorie Hydro & Mono

1. změnit počet článků na 6 pro MONO 1 a HYDRO 1
2. opustit  MONO 2 and HYDRO 2 jako 12 článků
3. zrušit MONO 3 & HYDRO 3 jako velmi nebezpečné kategorie
4. zavést separátní mistrovství pro "oválové kategorie" ( Mono 1, Mono 2, Hydro 1, Hydro 2, S7, S14 a FSRE)
5. změnit FSRE na 12 článků s výměnou 6 minut a nazvat ji  FSRE Expert
6. zavést FSRE Standard 12 článků  s výměnou 8 minut a s uhlíkovým motorem