Závody v Kedzierzyn-Kožle očima účastníka

Když jsem se zamyslel nad tím, kam bych tento rok mohl jet na zahraniční soutěž, mimo tradičního Moersu jsem si vybral právě tuto soutěž ( na Hopf diskusním fóru jako zpráva z loňského ročníku byl titulek " Lépe už to nejde") a mimo to i ze dvou důvodů. Jednak jsem v rámci udržení výkonnosti a odzkoušení některých věcí chtěl absolvovat alespoň dva relativně dobře obsazené závody F1E a potom mít vlastní názor jako člen presidia Naviga na místo, kde se má pořádat příští MS skupiny M.

iareal1.JPG (87538 bytes) iareal2.JPG (77209 bytes) ivoda1.JPG (96014 bytes)

 

Vzal jsem si tedy na pátek dovolenou, v šest hodin ráno jsem překročil v Náchodě polské hranice a uháněl do místa závodů. Nabíjel jsem v autě za jízdy, abych stihl prvý start kategorie F1E. Po příjezdu na místo a pohledem na rozvlněnou hladinu jsem okamžitě zjistil, že to tentokrát nebude tak snadné. Prvý start F1E byl zrušen a přeložen na večer. S Janem Stolarkem a s ved. startoviště I. Kneysem jsme se jeli ještě podívat na vodu v Kožle, kde se jely minulé ročníky. Hladina byla sice klidná, ale zase málo vody a přesun celých závodů byl časově neúnosný. Závody kategorií Eco, Mono a Hydro odstartovaly ve 14 hod., na zcela neregulérní vodě. Nejlepší tři výsledky celého startovního pole v kategorii Eco Expert se pohybovaly v rozmezí 19-24 kol., v kategorii Mono 1 kdo ujel 5-7 kol měl reálný základ pro finále.

ieco-skok4.JPG (225722 bytes) imono-skok1.JPG (88706 bytes)

 

 Večer došlo opět k dalšímu zrušení kategorií F1E a F3E s tím, že se přeloží na sobotu ráno 7.00 hod. Potom následovala další změna, F1E a F3E se pojedou v 11 hod., po skončení 2 kola Eco, Mono Hydro. Při zkušenosti pořadatelů a rozhodčích bych takovéto rozhodnutí nečekal, nemohlo to na této nejisté vodě dopadnout dobře, soudní rozhodčí plánují tyto kategorie buď ráno nebo večer.

 V sobotu ráno se jelo plánované druhé kolo Eco, Mono, Hydro, počasí se změnilo pouze v tom, že oproti pátku byla zima s přeháňkami, vodní plocha se moc nezlepšila. Výkony startujících kopírovali tendenci 1. kola a po tomto druhém kole začali někteří závodníci odjíždět domů. Vedle maďarů to zabalil i Pubec, Šebesta druhé kolo již nejel. Jak jsem již očekával F1E se v 11 hod. zrušilo, odstartovala kategorie F3E a F1E se přeložila na 17. hod. Třetí kolo Eco, Mono, Hydro již startovalo na náhodně zlepšené hladině, zlepšení bylo pouze krátkodobé a tak k výrazným zlepšením výkonů moc nepřispělo. Poprvé jsem viděl za svou éru i vyhlásit start rozjížďky, které se vůbec nejely. nikdo na start nepřišel, buď už nebyl nebo usoudil, že výkon už na této vodě stejně nezlepší. Já jsem na po postupu do finále Eco ze třetího místa v rozjížďkách výkonem z dvou jízd celých 37 kol se soustředil na start F1E. Počtvrté nabité modely a ejhle, start se opět nekonal, přeloženo na večer po finálových jízdách.

ieco prip.JPG (85929 bytes)

 

 

Ve finálových jízdách jsme měli 3 zástupce, M. Kneys v Eco Expert a Mono1, J. Sršeň v juniorech Eco Standart a já v Expertu. Škoda, že Z. Sršňovi uteklo finále o jedno místo, skončil sedmý. Otázkou bylo, zda některé modely, které se díky své velikosti chovaly celkem dobře na neregulérní vodě, budou i stejně rychlé na zklidňující se hladině. Nebyly, a tak názorným příkladem byl např. model Eco Standart juniora Sršně, který ve finálové jízdě suverénně zvítězil s bezpečným náskokem i když při rozjížďkách ve vlnách by to nikdo neřekl. V finále seniorů zvítězil M. Kneys, já jsem obsadil druhé místo. Michal přidal ještě vítězství ve finále Mono1. Jelikož ani tentokrát se start F1E neuskutečnil, v časovém plánu nad startem nezvítězilo počasí ale plánované opékání selete, sbalil jsem náčiní a i přes ubezpečení p. Čarčinského, že zítra již nic jiného v plánu není než 3 starty F1 a 2 starty F3 jsem se značně rozladěn ( F1 byl hlavní důvod proč jsem na soutěž jel) vydal na zpáteční cestu. Po cestě mně ještě vypekl automobil a tak jsem na dva válce, zezadu obětavě jištěn Sršňovým mikrobusem dorazil pozdě večer zpět na náchodský přechod.

 

Pořadatel měl se soutěží jistě plné ruce práce, atmosféra byla dobrá a tak mně bylo J. Stolarka líto, protože počasí si pořadatel připravit nemůže. S vyjímkou již zmiňované kategorie F1 se nedá pořadatelům nic vytýkat, obětavě bojovali s nepřízní počasí a ta může potkat každého pořadatele. Přesto si myslím, že tato voda není pro MS vhodná a doufám, že ke stejnému názoru dospějí i polští kolegové a začnou uvažovat o změně původně plánovaného místa. Z rozhovorů vyplynulo, že nejvíce pravděpodobná je Warszawa. K dobrému průběhu přispěl i náš rozhodčí I. Kneys, který navodil atmosféru, že i v neregulérních podmínkách se závod odjel. Polský program a počítání kol fungovalo bezchybně včetně obsluhy. Závody pokračovaly i v neděli kategoriemi F1 a F3, to už bylo ale bez naší účasti.

Myslím, že pořadatel i já očekávali větší účast závodníků ze zahraničí, ale tentokrát účast zaostala za minulým ročníkem. 

 

 Vr. Švorčík